Poisťovňa Allianz informovala o novom automatizovanom procese spracovania zánikov poistných zmlúv poistenia motorových vozidiel, ktorý poisťovňa spustila od 15.11.2024.
Tento proces, automaticky spracuje zániky poistných zmlúv na základe údajov získaných zo Slovenskej kancelárie poisťovateľov (skratka SKP) a údajov z policajného registra o zmenách v záznamoch vozidiel (napríklad zmena držby vozidla, dočasné alebo trvalé vyradenie vozidla).
V tomto automatizovanom procese nie je potrebná súčinnosť klienta. Podnet na storno prichádza priamo od polície cez Slovenskú kanceláriu poisťovateľov (SKP), pričom klient bude o spracovaní zániku informovaný písomne prostredníctvom zánikového listu.
V niektorých prípadoch však môže byť potrebná spolupráca pri došetrení nepresných údajov na poistnej zmluve. Vtedy môže pracovník správy poistenia požiadať o súčinnosť finančného agenta, ktorý zmluvu uzatváral, alebo priamo klienta.
Stále zostáva možnosť podať výpoveď z dôvodu predaja vozidla (zmena držiteľa vozidla) ako aj výpoveď s dôvodu dočasného, alebo trvalého vyradenia vozidla v tomto prípade však automatizovaný proces môže byť rýchlejší ako manuálne zasielanie výpovede.